ChicoChica to Biżuteria z linii Swarowski. Znajdziesz tu Charms, Beads do bransoletki, których szukasz dla siebie, jak i na prezent

Twój koszyk

jest jeszcze pusty...

Wyszukiwarka

wyszukiwanie zaawansowane

Newsletter

Nowości, promocje i aktualności
na Twój e-mail.
Zapisz się do newslettera.

Ankieta

Biżuteria Modułowa

Historia firmy Trollbeads 

Firma produkująca ekskluzywną biżuterię, założona w 1976 w Danii. Trollbeads jako pierwsza firma jubilerska na świecie produkowała biżuterię składającą się z modułów (naszyjnik, bransoletka, koraliki), które użytkownik może łączyć w dowolny sposób, tworząc unikalne kompozycje. Nazwa firmy odnosi się do pierwszego koralika, który przedstawiał twarz baśniowego gnoma.
Trollbeads zostało założone w 1976 przez duńską projektantkę Lise Aagaard. Firma ta jako pierwsza rozpoczęła produkcję biżuterii modułowej, w której poszczególne elementy bransoletki (korale, zapięcia, łańcuszki) są wymienialne i sprzedawane osobno.
Pierwszy koralik został zaprojektowany przez duńskiego złotnika Sorena Nielsena (brata Lise Aagaard) w 1976 roku. Był to amulet z dziurą przechodzącą przez środek, który mógł być naciągnięty na skórzany rzemień. Początkowo koraliki były sprzedawane tylko w jednym sklepie mieszczącym się w Kopenhadze. Dopiero w 1987 r. powstał drugi punkt sprzedaży w mieście Lyngby. Ekspansja na cały świat rozpoczęła się pod koniec lat 90. W miarę jak koraliki stawały się coraz bardziej popularne, powiększała się także ich kolekcja i różnorodność. Zostały wprowadzone nowe materiały: złoto i perły. W latach 80. zaprojektowano nowe zapięcia, dające użytkownikom możliwość dodawania i zmieniania kolejności nawleczonych koralików. Przez kolejne lata stale zwiększała się kolekcja biżuterii Trollbeads, a nad nowymi elementami pracowali uznani na całym świecie projektanci. W 2001 r. do oferty Trollbeads zostały włączone ręcznie wytwarzane koraliki, których materiałem do produkcji jest szkło weneckie.
Każdy koralik Trollbeads posiada swoją symbolikę i historię. Inspiracje pochodzą z mitologii, astrologii, przyrody, kultury nordyckiej. Projekty przedstawiają też zwierzęta, mitologiczne postaci, trolle, często opierają się też na grze wyrazistych barw, a także na życiu codziennym i popkulturze (m.in. koraliki prezentujące Volkswagena "Garbusa", a także skrzynkę piwa Carlsberg.
Trollbeads zdobyło międzynarodowe uznanie artystyczne i były prezentowane m.in. na prestiżowych wystawach w Chicago i Nowym Jorku.
Trollbeads prezentuje innowacyjne podejście do grawerunku, włączając ryt do designu koralika. Dodatkowo projektanci firmy opracowali specjalny system zapięć, który umożliwia zdjemowanie i dodawanie koralików bez żadnych narzędzi. Specjalna technika została opracowana także w przypadku odbróbki pereł słodkowodnych. Zapoczątkował ją inzynier Per Kanto–Nielsen, wymyślając projekt maszyny wycinającej otwory w perłach bez uszkodzania ich powierzchni. Obecnie cały proces jest zautoamtyzowany i umożliwia wycinanie w perłach otworów zgodnych ze średnicą bransoletek i łańcuszków.

Historia marki PANDORA

W 1982 roku Per Enevoldsen razem z żoną otworzyli w dzielnicy Nørrebrogade w Kopenhadze sklep jubilerski, który z biegiem lat przekształcił się w markę PANDORA. Para często podróżowała do Tajlandii w poszukiwaniu biżuterii do importu. Razem ze wzrostem popytu na oferowane przez nich wyroby, firma postanowiła zmienić swój profil na działalność sprzedaży hurtowej.
Po kilku bardzo dobrych latach takiej działalności, firma całkowicie zakończyła sprzedaż detaliczną i przeniosła swoją siedzibę. Winnie i Per, po kilku kolejnych latach działalności hurtowej, zdecydowali się otworzyć własną fabrykę w Tajlandii. W ten sposób mogli uzyskać pełną kontrolę nad projektami. Głównym projektantem została Lone Frandsen, a celem firmy stało się stworzenie wyjątkowej marki biżuterii. W 1996 roku, do firmy dołączyła Lisbeth Larsen, jubiler i projektantka, która razem z Lone odegrała kluczową rolę w określeniu stylu marki PANDORA.
W 1999 roku PANDORA wprowadziła na rynek duński bransoletkę z zawieszkami, która stała się niezwykle popularna. Klienci docenili koncept projektów, dzięki czemu firma PANDORA rozwijała się razem ze wzrostem popytu na jej produkty. Duże zainteresowanie biżuterią marki PANDORA na rynkach zagranicznych sprawiło, że firma rozwijała obecność międzynarodową, a dziś obecna jest w 18 krajach. W ciągu 15 lat dwuosobowa działalność rozwinęła się do rozmiarów firmy zatrudniającej ekipę 50 osób z siedzibą w Kopenhadze oraz tysiąc pracowników w fabryce PANDORA Productions w Tajlandii.

Historia marki Biagi

BIAGI ma swoje korzenie we Florencji (Włochy), która słynie z najlepszego wzornictwa i jakości wyrobów jubilerskich. Poprzez polski kanał dystrybucyjny zaopatrujemy rynki Polski, Czech i Słowacji.

Historia marki Amore&Baci

Biżuteria włoska Amore&Baci to zupełna nowość na polskim rynku. Jednak cieszy się ogromną popularnością wśród klientów. Amore &Baci to piękna biżuteria włoska łącząca różnorodności stylów.

Historia marki Chamilia

Ładowanie...

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.Polityka cookies

Zamknij